Lav dine egne spørgeundersøgelser korrekt med Examinare Survey Tool.

Du kan finde alle de spørgsmålstyper, som du har brug for, for at lave en perfekt undersøgelse i Examinare Survery Tool. Vores brugere keder sig ikke med tekniske oplysninger, og dine respondenter vil altid vide, hvordan man besvarer dine undersøgelser.

Example Survey:
Computer version (Smartphone/Tablet/Desktop) Mobile Phone version (Wap/2G/3G)

TILGÆNGELIGE BESVARELSESMETODER:


Multiple choice spørgsmål (1 korrekt svar)

De mest almindeligt anvendte i alle undersøgelser og spørgeskemaer. Kan også kombineres med et feedback-tekstfelt, så du let kan få flere oplysninger.

Eksempler på typisk brug:

– Køn
– Alder
– Ja eller nej-spørgsmål
og mange flere.

Multiple choice spørgsmål (ingen eller flere rigtige svar)

Bruges i de fleste undersøgelser, hvor du ønsker, at modtageren svarer med mere end 1 mulighed. Examinare registrerer også hvis brugeren ikke udfylder noget, og du kan også gøre denne spørgsmålstype obligatorisk at udfylde.

Eksempler på typisk brug:

– Service-spørgsmål
– Spørgsmål om brug
– Forskellige valgmuligheder
og mange flere.

Fritekst (1 korrekt svar er indtastet)

Bruges når du vil have, at modtageren skriver svaret. En mere avanceret version af denne spørgsmålstype er “fritekst (flere svar)”.

Eksempler på typisk brug:

– Skriv dit navn
– Fortæl os hvad du synes
– Hvorfor vil du ikke…
og mange flere.

Osgood-skala (skala med modparter)

Osgood-skalaen er almindeligt anvendt i spørgeskemaer omkring branding og følelser. Den grundlæggende idé er at sætte forskellige følelser mod hinanden. Skalaens trin kan reguleres mellem 2 og 7 point.

Eksempler på typisk brug:

– Varm vs. kulde
– Lys vs. mørk
– Klog vs. dum
og mange flere.

Gradient-skala

Anvendes til mange spørgeskemaer omkring service, hvor modtageren skal bedømme forskellige afdelingers serviceniveau efter for eksempel support og fakturering. En gradient-skala kan reducere brugen af flere spørgsmål, men kan også gøre dit spørgeskema mere avanceret for modtageren og i så fald nedsætte mængden af stemmer.

Eksempler på typisk brug:

– Hvordan vil du bedømme vores afdelinger: Support, fakturering, teknisk support, salgsafdeling
– I form af følgende faktorer, hvordan vil du bedømme vores: Priser, support, tid til løsning, venlighed
og mange flere.

Instruktioner

Instruktioner er ikke rigtig en spørgsmålstype, men de bruges til at opsætte en mere detaljeret forklaring af følgende trin, og kan bruges i enhver del af dit spørgeskema eller undersøgelse.

Kan bruges til at forklare:

– Næste skridt
– Hvordan man tænker, når man bedømmer Osgood eller Gradient-skalaspørgsmål
– Kan rumme generelle oplysninger
og meget mere.

Fritekst (flere rigtige svar er indtastet)

Fritekst (flere svar er indtastet) er en mere avanceret version af den oprindelige fritekst. Alle felter kan gøres obligatorisk eller valgfri at udfylde og kan hjælpe med at få oplysninger fra en modtager.

Eksempler på typisk brug:

– Indtast: Navn, adresse, postnummer og land.
– Indtast dit serienummer og det produkt, som du bruger fra os, for at indsende en supportanmodning.
– Kontroller og ret følgende oplysninger
og meget mere.

Modtagere

Du kan nå ud til din målgruppe via alle mulige kommunikationskanaler, såsom elektroniske enheder, hjemmesider eller telefonopkald.

Afhængigt af målgruppens kendetegn og din virksomheds mål, kan de undersøgelser, du sender, være offentlige eller private.

Offentlige undersøgelser & spørgeskemaer.

Ved hjælp af en offentlig undersøgelse, kan du dele dine spørgeskemaer via et link på din hjemmeside eller, for eksempel, sende det via dit månedlige nyhedsbrev. Alle svar, som samles i en offentlig undersøgelse, vil være 100% anonyme.

Private undersøgelser & spørgeskemaer.

Ved hjælp af en privat undersøgelse, kan du sende personlige e-mails eller mobilinvitationer til dine modtagere. Hver invitation vil indeholde et personligt link, og Examinare Survey Tool sørger for, at modtageren ikke svarer mere end en gang. Alle svar fra en privat undersøgelse kan spores tilbage til de personer, som svarer på undersøgelsen, men det kan være 100% anonymt i den afsluttende rapport.

Seneste Nyheder